İstanbul Valiliği
İstanbul Valiliği
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü
İstanbul Valiliği
İstanbul Valiliği

Yeni Ambalaj Atıkları Yönetmeliği ve Atık Yönetimi Semineri

31 Ocak 2018

 

YENİ AMBALAJ ATIKLARI YÖNETMELİĞİ VE ATIK YÖNETİMİ SEMİNERİ 24 Ocak 2018 tarihinde İstanbul’da düzenlendi.

 

 

Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği kapsamında Bakanlığımızca yetkilendirilmiş kuruluşlardan PAGÇEV tarafından 24 Ocak 2017 tarihinde, İstanbul’da, Bakanlığımız ve İl Müdürlüğümüz temsilcilerinin katılımıyla Yeni Ambalaj Yönetmeliği Ve Atık Yönetimi Semineri düzenlenmiştir. Etkinliğe Belediyeler, Danışmanlar, Sanayiciler ile Geri Kazanım Sektör Temsilcilerinden 300’ü aşkın davetli katılmıştır.

Bakanlığımız ve İl Müdürlüğü temsilcilerimiz "Yeni Ambalaj Atık Kontrolü Yönetmeliği ve Ambalaj Bilgi Sistemi, Atık Yönetiminde Online Uygulamalar ve Sanayi Kuruluşlarında Atık Yönetimi" konularında paydaşların uygulamaları gereken zorunlu iş ve işlemler ile sektör deneyimleri konusunda çok değerli bilgilerini paylaştılar. PAGÇEV Başkanı Yavuz Eroğlu Sorumlu endüstri, sürdürülebilirlik ve çevre kirliliğinin engellenmesi konularında yaptığı açılış konuşması ardından, PAGÇEV Genel Müdürü Yağmur Cengiz; Pagçev tarafından 3.kez düzenlenen bu seminer ile sanayicileri, danışmanları ve bütün sektör paydaşlarının yeni yükümlülükleri hakkında bilgilendirmeyi hedeflediklerini belirmiştir.

İstanbul Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden Sayın Elif  MORİNA YILMAZ, yapmış olduğu sunumda Çevre Kanunu’nda atık yönetimine ilişkin genel prensipler ve mevzuatından bahsederek pratikte sanayide karşılaşılan atık kaynakları ve atıkların tespiti ile atıkların kaynağında ayrılması, depolanması ve geri kazanım/bertarafa gönderilmesi noktasında yaşanan aksaklıklar ve olması gerekenler konusunda bilgilendirmede bulunmuştur. Atık teslimi yapılırken gerek teslim edilecek firmanın tespiti gerekse teslim günü yapılması gerekenler konusunda bilgi paylaşımında bulunmuştur.  

 

İstanbul Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünden Sayın Fatih YILMAZ, atık yönetiminde online uygulamalar konulu sunumunda TABS, MOTAT ve KDS sistemini katılımcılarla paylaşmıştır. Atık üreticileri beyan formalarını, her yıl takip eden yılın en geç mart ayı sonuna kadar, bir önceki yıla ait bilgileri içerecek şekilde Bakanlığımızca hazırlanan web tabanlı programı kullanarak doldurulması gerektiğini vurgulamış, Tehlikeli atık taşıyan araç plakaları ATA-34-TA/ , tıbbi atık taşıyan araçların plakları ise ATA-34-TIB/ şeklinde olacağını belirtmiştir. Atık gönderim işleminde, basılı Ulusal Atık Taşıma Formu (UATF) yerine MoTAT üzerinden otomatik olarak oluşturulan “Taşıma Numarası” kullanılacağını söyleyerek konuşmasını sonlandırmıştır.

 

 

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Ambalaj Atıklarının Yönetimi Şube Müdür V. Sayın Aylin ÇİÇEK, 27.12.2017’de yürürlüğe giren Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği ile gelen değişiklikleri anlatmış, Yeni yönetmeliğin özellikle evsel kaynaklı ambalaj atıklarının toplanması konusunda yaşanan sorunlara çözüm üretme odaklı olduğunu vurgulamıştır. Piyasaya sürenler; yönetmelik ile üstlendikleri geri kazanım yükümlülüklerini, ürünlerinin ambalajlarına depozito uygulayarak veya yetkilendirilmiş kuruluşla anlaşarak yerine getirebileceklerini söylemiştir. Ambalaj atığı ayırma tesislerine çalışacakları belediye nüfusuna bağlı olarak sağlamaları gereken alan (m2) ve ayırma kapasitesi kriterlerine değinilmiştir. 1 Ocak 2019 tarihinden itibaren plastik torbalar mesafeli sözleşmeler ile yapılan satışlar da dâhil olmak üzere satış noktalarında kullanıcıya veya tüketiciye ücretsiz temin edilemeyeceğini belirtmiştir.

Gerçekleşen sunumların ardından soru-cevap bölümünde katılımcılar sorularını direk yetkililere sorma fırsatı bulmuşlar ve Seminer programı plaket töreni ile birlikte son bulmuştur. Toplantı sunum ve videolarına www.pagcev.org adresinden ulaşılabilir.

 

 

Facebook’ta Paylaş Twitter’da Paylaş Google Plus’da Paylaş Yazdır